Virksomhedens logo?

260 DKK ex. moms

Forfatter:Ian Wisler-Poulsen
Indbinding:Paperback – garnhæftet
Omfang:100 sider
Sideformat:21 x 27,7 cm
ISBN:87-91171-20-2

Description

En bog om virksomhedens logo…

… der får stadig større betydning I denne bog præsenterer forfatteren 35 virksomheder fra de blev grundlagt og fik deres første logo til det logo, vi kender i dag.

Desuden er der mere end 100 supplerende eksempler på mærker, hvor baggrunden for deres tilblivelse er gennemgået.

At arbejde med et logo forudsætter en stor indlevelse i virksomhedens historie og idé. Her forenes strategisk tænkning med design.

I nogle tilfælde er det første logo for en nystartet virksomhed en tilfældighed, men den videre udvikling stiller krav om systematisk arbejde.

Forfatteren, Ian Wisler-Poulsen, indleder bogen med at stille følgende tre spørgsmål: Hvad er meningen med, at en computerproducent profilerer sig selv med en frugt? Hvad har svømmende pattedyr med mobiltelefoni at gøre? Hvorfor vælger en tankstation at identificere sig med en muslingeskal?

Det er spørgsmål som disse, der er udgangspunktet og grundlaget for denne bog om logoer – hvordan kom logoerne til at se ud, som de gør i dag?